جاهای دیدنی شاهرود
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی

 

شهر شاهرود معروف به قاره کوچک، یکی از زیباترین شهرهای کشورمان بوده که در دامنه رشته‌کوه‌های البرز واقع شده و دارای آب‌وهوای بسیار معتدل و دلنشینی است. این شهر با داشتن جاذبه‌های گردشگری فراوان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران محسوب می‌شود. شاهرود گنجینه‌ای از زیبایی‌های طبیعی و تاریخی بوده که در شمال شرقی کشورمان قرار گرفته و از هر طرف به کوه‌ها و دشت‌های سرسبز احاطه شده‌است. از جمله معروف‌ترین جاهای دیدنی شاهرود که در سفر به این شهر پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها دیدن کنید، می‌توان به جنگل ابر، خانه یغمایی‌ها، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، باغ اورس، مجموعه تفریحی آبشار، آبشان مجن، چشمه هفت رنگ و غیره اشاره کرد.

در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با زیباترین جاهای دیدنی شاهرود آشنا کنیم.

جنگل ابر

یکی از شگفت‌انگیزترین و بکرترین جاهای دیدنی شاهرود که شهرت جهانی دارد، جنگل ابر است. این جنگل فوق‌العاده در فاصله 40 کیلومتری شهر قرار گرفته و در اغلب مواقع، می‌توان اقیانوس ابرها را در ارتفاعات جنگل ببینیم و از منظره خارق‌العاده آن لذت ببریم. این جنگل زیستگاه گونه‌های متفاوتی از جانوران و گیاهان بوده و همچنین سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشاند. اگر به طبیعت‌گردی، کوهنوردی و عکاسی علاقه‌مند هستید، بازدید از این جنگل را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

خانه یغمایی ها

خانه یغمایی ها یکی از بناهای تاریخی و نمادی از تاریخ و فرهنگ شهر شاهرود است که در سال 1304 شمسی به دستور یکی از تجار سرشناس شاهرودی در مرکز این شهر بنا شد. این خانه زیبا با سبک معماری خیره‌کننده خود جزو مهم‌ترین جاهای دیدنی شاهرود به شمار می‌رود و دارای تزئیناتی از گچ‌بری، آجرکاری و غیره است. همچنین بادگیر این خانه از ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن بوده که یادآور سبک معماری اقلیم کویری است. اگر به شهر شاهرود سفر کرده‌اید و قصد بازدید از جاذبه‌های دیدنی آن را دارید، بازدید از خانه یغمایی ها را در برنامه‌های خود قرار دهید.

آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی

یکی دیگر از جاهای دیدنی شاهرود که ارزش بالایی برای بازدید دارد، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی است. این آرامگاه متعلق به یکی از عارفان بزرگ و تاثیرگذار کشورمان به نام شیخ ابوالحسن خرقانی است که در روستای خرقان از توابع شاهرود قرار دارد. قدمت این آرامگاه به قرن پنجم هجری قمری برمی‌گردد و با فضای زیبا و دلنشین خود جزو محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شاهرود به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به این شهر را دارید، بازدید از این آرامگاه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سخن آخر

شهر شاهرود یکی از مهم‌ترین شهرهای استان سمنان است که با جاذبه‌های چشم‌نواز طبیعی و تاریخی که در دل خود جای داده‌است، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. جاهای دیدنی شاهرود تمامی ندارد و در هرگوشه‌ای از این شهر می‌توانید جاذبه‌ای فوق‌العاده را تماشا کنید که هوش از سر شما می‌برد. امیدواریم که این مقاله برایتان مفید واقع شده و از خواندن آن نهایت لذت را برده باشید. از اینکه تا انتهای مقاله نگاه گرمتان را به ما سپردید، بی‌نهایت سپاسگزاریم.





:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: